Friday, November 18, 2011

Trend Tudung wanita sekarang ..




Assalamuailaikum..

heii korang , tengah watpe tuh ??

eh , ehh usha blog aku ea ??.tengkyu-tengkyu .. follow r sekali .. = )

sblum tu ni aku nak luahkan kan sikit luahan hati aku ni  ..

tentang apa ??

tentang trend gurlz zaman sekarang ..

eh ,  boyz punye takde kew ??

boyz len kali lah aku update .. hoho.. ( ayat nk cover line =P )

sebut pasal trend sekarang aku tengok lah ramai gurlz yang dah bertudung sekarang , alhamdulilah ...

tapi apa apa pun ade satu benda yang aku tak puas hati ..

tentang cara tudung gurlz sekarang ..
aku bukan nak kutuk ke apa just nak beri peringatan jew ..
aku bukan ustaz nak ceramah panjang panjang ni tapi kan sekarang zaman it so apa apa benda yang kita nak cari berkaitan ilmu boleh jumpa ...
Macam tadi aku terbaca tentang satu blog tu ( blog mane aku taknak cakap laa , nanti ingat aku ni jaga tepi kain orang pulak ! ) yang terang terang tunjuk tentang trend atau cara tudung wanita sekarang ,..

antaranya

- shawl

- turban

dan

aku tak tahu =)

dekat mana budaya tudung camtu dorang dapat pun , wallahuallam aku tak tahu ..

tapi mengikut apa yang aku pelajari dekat sekolah lah kan tentang aurat perempuan ni

aurat perempuan dari seluruh tubuh kecuali kedua dua tapak tangan dan muka tapi muka tu pun kalau mendatangkan fitnah harus ditutup ( ye tak ?? )

okay okay malas nak celoteh panjang panjang lagi .. korang tengok gambar kat bawah ni mesti korang boleh agak apa yang aku cuba nak maksudkan ..

sebelah kiri ialah cara biarawati kristian bertudung dan sebelah kanan ialah cara sebenar wanita islam bertudung ..

perbezaan sekarang ialah  cara pemakaian tudung tuh !

cuba korang tengok betul betul ..

biarawati

- pemakaian tudung hanya ditutupi hingga bahagian leher sahaja..

manakala

wanita islam

- pemakaian tudung hingga menutupi bahagian dada sepenuhnya ..

contoh trend tudung zaman sekarang



so peringatan dekat wanita wanita islam yang bertudung ..

AWAS !! JANGAN IKUT TREND SANGAT SAMPAI MENJEJASKAN AGAMA KITA SENDIRI .. !!



Sabda Rasulullah saw:
"Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka" (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)



sama sama lah kita renung renungkan .. =)


Take care =)





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...