Wednesday, November 23, 2011

what happen to me ??





Assalamualaikum sekali lagi ..

dalam mood-mood yang sedih ni dan jiwang berbagai ni senang kan rasenya nak luah sikit something dekat sini ..

aku just nak kongsi sedikit pengalaman yang aku dapat dalam tahun 2011 walaupun belum lagi masuk tahun seterusnya tapi aku nak kongsi juga sebab aku rasa macam tak sempat je nak kongsi semuanya sebelum kita melangkah ke tahun setrusnya ..ye tak ?? =)

walaupun aku tak ingat sangat semuanya tapi apa pun still ada lagi kenangan yang terpahat dalam minda aku ni hah !

pertamanya dimarahi ..

korang pernah kena marah tak ??
tipu laa kalau langsung tak pernah kan ..
alam budak budak ni mesti banyak benda yang kita buat sehingga menimbulkan kemarahan seseorang tapi sape tu aku tak boleh nak kata laa kan =) ..

banyak kali aku dengar orang dulu dulu kata ..
orang yang selalu marah kita tu ialah orang yang nak kita berubah dan mungkin sebab dia terlalu sayangkan kita .

tapi kalau sayang buat apa nak marah marah kan ??
kalau lembut lembut korang dengar ke melainkan hati dia  lembut , lain lah cerita dia .. !

tapi cam aku ni , sejujurnya laa hati aku ni keras susah sangat nak terima kenyataan
beri aku diorang marah aku tu sebab dfiorang benci dan saja nak tunjuk yang diri dorang tu perfect sangat daripada orang lain .. ye tak ??

tapi aku fikir fikir balik diorang marah aku tu sumanya ada kaitan dekat diri aku tu sendiri , memang aku marah tapi disebalik kemarahan aku tu terselindung satu benda yang aku tak boleh nak luahkan dengan kata kata kadang kadang aku rasa kesal sangat sebab susah nak terima semua tu ....

ni berpunca dari sifat aku yang terlalu ikut hawa nafsu laa ni ..
sebab syaitan yang celaka tulah !!

keduanya korang pernah tak kena kutuk  ??

kate tak pernah ??

mesti pernah kan ..

memang dalam dunia ni kalau tiada orang yang dengki kat kita memang bukan nama kehidupan lah kan ..
kadang kadang kutukan yang kita dapat tu tersangat sangat laa pedih rasa geram pun ada gak , tak tahu nak luahkan dekat sapa  , ye tak ??

tapi korang kena ingat ada satu tempat yang korang boleh luahkan semua tu dekat Pencipta kita Allah S.W.T sebab dia yang ciptakan apa yang terjadi kat dunia ni .. .

sejujurnya , memang tahun 2011 ni memang banyak kutukan yang aku dapat , banyak sangat !
sampai tak larat nak tanggung sorang sorang , aku pelik gak apa yang best sangat erk main kutuk kutuk orang ??

aku rasa orang bodoh jew selalu buat macam tu kan ?

oooo .. mungkin diorang dengki kot , yelaa apa yang ada kat diri kita takde kat diri diorang ..
dorang mana ada akal sebelum lepaskan kata kata bodoh macamtu ,.,

aku tak larat nak taip taip panjang panjang ni tapi aku nak rumuskan sesuatu tentang apa yang aku tulis ni walaupun ade sesuatu benda aku tak boleh terima kenyataannya ..

aku tekadkan dekat diri aku bahawa setiap benda yang berlaku kat diri aku ada hikmahnya tak kiralah benda tu pahit ke tak dan aku selalu simpan hadis ni dari aku kecil sampai laa aku besar macam sekarang ..

" Allah tak akan mengubah nasib kaumnya sendiri , jika dia tidak berupaya mengubahnya sendiri ''

aku pun tak tahu macam mana boleh terpikat dengan hadis ni mungkin sebab hadis ni berkaitan rapat dengan kehidupan aku kot ..

akhir kata dari aku , setiap benda yang kita lalui dekat kehidupan ni adalah dari diri kita sendiri
kita yang corakkan dia dan kita yang pilih jalan tu sendiri bukan orang lain..

aku tak tahu apa yang aku merepek ni , hahahaha ..

ps: kenapa ayat aku makin lama makin jiwang pula ni ??


janji korang faham apa yg aku maksudkn pon da okay kn ?


k .. paipai kashamida ! ~~




Take Care =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...