Thursday, January 26, 2012

Duit Syiling 2012 ????

Assalamuailaikum ..

Dah lama tak update blog . Serius , rindu gila rasanya !!!!

Hari ni aku nak kongsi entry dengan korang pasal '' Duit Syiling 2012''  ..




ni lah duitnya !~



Kenapa tiba tiba aku buat entry pasal duit syiling ni ?
Sebab tadi masa aku keluar makan dengan member aku dekat sebuah kedai makan tu . Aku teringin nak makan pencuci mulut so aku pun tukar lah duit kertas dengan duit syiling dengan Pakcik kedai dekat situ ..

Tiba tiba Pakcik tu keluarkanlah duit syiling tu . Tapi aku tak sambut sebab aku tengok duit syiling tu jenis dia bukan main berbeza !!

aku pun tanyalah pakcik tu ..

Aku : Apa ni pakcik ??

Pakcik : Duit syiling laa , apa lagi ?

Aku : Asal pelik bebenor , tak pernah nampak pun .

Pakcik :  Haish , kamu ni memanglah . Ni duit syiling baru lah . Budak sekarang memang tak ambil tahu pasal hal ni .. pot pet pot pet pot pet ..

Aku : Aku yang malas layan pakcik tu pun ambil duit tu , minta diri dan pergi . Malas nak dengar dia ceramah panjang panjang . hahahahaha ..

Tapi sedikit keluhan aku tentang duit syiling ni . Saiz duit syiling 50 sen dia sama saiz dengan duit syiling 20 sen sebelum ni yang biasa kita guna dan sedikit ringan .  tapi serius , warna duit syiling ni memang cute habis sebab warna dia emas .. heeeee ~~

dan satu lagilah , aku rasa senang sangat masyarakat dekat luar sana nak buat copy paste dekat duit ni sebab ketahanan duit ni dari segi fizikal kurang . Apalagi dengan saiznya yang ringan .

pendapat aku lah . Walaupun macam mana pun cantik pun duit tu . Tapi kalau banyak ciri penting diketepikan susah juga kan ..

apa apa pun , aku bangga lah kan sebab dah pegang duit syiling untuk tahun ni . Dan Korang bila lagi  :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...