Friday, January 27, 2012

Aku benci lelaki gedik !!

Assalamuailaikum ..

Entry kali ni khas ditujukan kepada lelaki lelaki gedik yang dekat luar sana .


Mood aku masa menaip Entry ni ..


Sebenarnya , aku dah lama nak buat entry macam ni cuma tiada masa yang mencukupi so kali ni ada masa free . Aku cuba manfaatkannya .. hee :)

Actually , perkataan gedik ni bukan saja merujuk pada gaya percakapan seseorang tapi juga merujuk pada penampilan seorang lelaki tu . Contoh bab pakaian .

Aku tengok lah kan . Sekarang ni banyak sangat budak budak lelaki sekarang terikut sangat dengan stail gaya BUDAYA BARAT dekat sana .  Macam pakaian ketat .  Seluar ketat . Muka pula dimekap mekap  ..

Err , ada ke lelaki tu mekap mekap ??

Eh , silap silap . Bukan mekap . Tapi main celak celak dekat muka . Aku tahu lah celak tu sunnah Nabi . Tapi tak payah lah tempek satu mata hang tu dengan celak  !  Macam orang asli dah aku tengok :)

Dan ada beberapa perkara lagi yang buat aku bengang . Nak tahu apa ?

Tentang penggunaan CONTACT LENS untuk kaum lelaki . Kalau kaum perempuan tu aku tak kisah sangat .
Beri aku lah , kenapa perlu pakai CONTACT LENS ?

Entahlah , mungkin ada sebab tersendiri tapi aku tetap bantah kegunaan tu . Sebab nya nampak macam '' TU '' pula . ( Tu ? Fikirlah sendiri .. okay :) )

Selain tu , tentang pemakaian gelang tangan dan rantai leher bagi kaum lelaki pun aku tak suka  .
Bukan apa . Kadang kadang aku tengok , lelaki sekarang ni pakai benda benda aksesori dekat diri diorang lebih lebih mengalahkan kaum perempuan pula .

Kalau korang ingat yang masyarakat dekat luar sana suka stail korang macam tu . Korang SALAH !!
Lagipun banyak sangat hadis yang menghukum tentang pemakaian gelang dan rantai bagi kaum lelaki  . Tak percaya , korang buka Al Quran . Check dalam tu Okay :)

Aku sebagai kaum Adam , makin lama makin risau . Tengok kaum sejenis aku sendiri .

Aku nak beritahu kaum kaum Adam dekat luar sana . Tak salah kalau korang nak bergaya tapi tolong lah jangan sampai gadaikan maruah agama korang sendiri .

Aku rasa masyarakat dekat luar sana . Lagi suka kalau korang pakai pakaian secara biasa . Sebab nampak natural gitu di mata diorang . Apalagi makcik makcik dekat luar sana . ye tidak ?

Tadi pun aku baru layan satu video dekat Youtube tentang satu Group Kpop versi Malaysia yang nama kumpulan nya MAX 24 . Entah , aku tak ingat sangat lah .

Tapi serius aku geli tengok video tu . Apalagi ditambah pula dengan latar belakang wanita wanita remaja dekat luar sana yang terkinja kinja macam beruk btw ada juga yang pakai tudung tu . .. Subnallah . Sedih aku

Kata aku , Tolong lah jangan terikut ikut sangat pasal budaya ni . Tak Elok . Apa korang dapat ?
Dosa je .

Erm . Tepuk Dada . Tanya Iman ..

Hidup biar deal . So nanti aku akan buat Entry pasal ''Perempuan Gedik'' pula .

Nanti nanti nanti . belum tamat lagi .. Tu jenis lelaki gedik yang dekat luar btw Jenis lelaki gedik dalam kategori blog pun ada gak :)

Antaranya .

- Suka buat entry lucah yang melampau . Yela . Demi menaikkan traffik blog walaupun dengan cara yang salah :)

- Suka buat gosip pasal artis . Bukan untuk kebaikan tapi kutukan . Ajak ramai ramai buat dosa kering :)

- Suka letak iklan dekat blog . Tak salah letak iklan tapi jangan sampai satu blog tu kau cover dengan iklan macam hampeh jer ! :)

- Suka buat blog dengan stail dia sendiri .  :)

~ Maksud aku : Kalau dia update blog , suka sangat buat tulisan ikut suka hati dia je . Sampai aku tak faham apa dia tulis sebenarnya .Yela , Aku tahu tu blog kau so suka hati kau lah . Tapi lumrah dalam berblog ni , untuk pembaca bukan untuk kau sorang . Kalau tak . Lebih baik tak payah buat blog dan suruh orang follow kau ramai ramai . Buang masa tahu tidak ?

- Suka letak setiap entry dengan pic muka dia . :)

~ Kalau setiap entry dia update . Mesti dia promote pic dia . Tak salah . Tapi jangan pula meraung bila orang ciplak pic kau . Dan guna untuk kepentingan diri dia sendiri . Lepas tu , mula kecoh . Buat entry kutuk berbagai dekat orang yang ciplak pic kau . Actually , Punca sebenarnya sebab kau sendiri :) kau pun tahu sekarang ni ada bermacam macam jenis manusia dekat dunia ni . Yang kau ambik risiko kenapa ? :)

- Blog berat .

~ Suka letak lagu , widget dan bermacam macam jenis widget sampai blog jadi lembab dan payah nak buka
Kalau aku terus Tutup je blog macam tu :) . Tak salah kalau nak cantikkan blog , tapi cubalah fikir kalau blog cantik pun tapi tak boleh buka , payah juga kan ? Lagi baik tak payah buat blog :)

- Blog yang Parody .

~ Blog yang suka hentam satu blogger antara blogger yang lain walaupun motif tak dikenal pasti . Ni pun aku tak suka juga , Yela . Macam aku kata tadi kau naikkan traffik blog dengan cara yang salah . Actually , tambahkan dosa kering juga kan :)

- Blog yang cute dan comel berbagai .

~ Err , blog aku tak cute ke ? Kfine , aku rasa blog aku tak lah cute sangat . korang rasa ?
Pendapat aku lah . Tak salah kalau lelaki nak buat blog ala ala cute gitu . Tapi salah kalau korang terlalu over dan sampai tambah elemen KPOP berbagai . Pergh . Geli tahu :) Mengalahkan perempuan pula . hahahaha .

P/s : Aku pon mnt kpop gk tapi tak lah terikut sangat :)

- Blog yang suka copy paste blog orang lain .

~ Yang ni memang aku tak suka ! Serius aku tak suka . Kenapa perlu ciplak bulat bulat entry orang lain korang tiada akal ke nak buat entry sendiri  ?

~ Kesian , orang yang kena ciplak tu . Penat penat dia buat entry korang ciplak je macam tu ... Ish ish ish tak berotak langsung  :) Kalau macam tu , lagi baik tak payah buat blog . Tambahkan dosa lagi lah .
Cuba kalau korang yang kena . Apa perasaan korang ?

Kalau korang memang nak copy paste pun entry dia . Credit lah dulu supaya tak timbulkan salah faham . Tak susah kan ? :)

Aku rasa ni je kot . Kalau korang ada lagi . Janganlah segan nak kongsi :) sangat dihargai !

Ps : Saya minta maaf kalau ada mana mana blogger yang terasa . Actually , nak kongsi ilmu je . Bak kata orang . Tak baik kedekut ilmu nanti Tuhan Tarik ye tidak ? :)

- oUt - .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...