Saturday, April 7, 2012

Hye korang , boleh tolong aku tak ??

Assalamuailaikum ..

Ermm .. terus masuk topik yang aku nak share dengan korang .

Sebenarnya , aku ada masalah .. yes ! masalah ni besar sangat !

Aku sebenarnya , tengah sakit kepala nak fikir just nak sambung study or kerja . Bukan apa tadi kakak aku tanya aku ..


" Ko nak kerja ke study ?


'' Ermm , study kot kak . nape ??


'' ko jangan main main fan . Benda ni serius untuk masa depan ko . Akak bukan apa sebab kakak tengok ko ni macam tak ambik berat je tentang masa depan ko .

aku terdiam dan kakak aku pun sambung lah lagi kata kata die ..


'' Lagipun , kakak tengok ko dapat results aritu pun teruk sangat . Nak sambung tu boleh tapi susahlah sikit . lagipun banyak benda ko kena buat , pinjaman lagi dan macam macam benda lagi lah . ko sanggup ??


'' ermm , boleh kot kak ..


'' Tula ko , kakak tanya pun macam ragu ragu . Ko jangan ingat nak sambung study ni senang , kena buat banyak assingment lagi pastu kalau dapat point rendah waktu exam , buang kolej . ko nak ?? ko gak yang malu nanti..


'' Ermm , kalau camtu kerja lah kak . 


'' Tengok ko ni , baru kata benda macam ni ko terus ubah fikiran . Okay kakak kasi masa ko fikir nanti dah habis fikir beritahu kakak .


'' Ermm , okay okaylah .


selang beberapa minit mak aku pulak muncul .


'' ko bulan 5 ni nak plkn fan , habis habis tu raya . So ko kena pandang benda ni serius . Ibu , kakak nasihat je semua terpulang kat ko fan .


'' Ermm , yela bu . Orang tengah fikir lah ni .

dan dekat korang yang baca entry ni , tolong lah beri pendapat sikit pun takpe lah . Ni untuk masa depan aku . Lagipun bulan 5 ni , aku nak pergi plkn dan habis2 tu family aku nak tahu keputusan aku . Mohon pendapat korang semua , serius ni !

mood:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...