Thursday, December 8, 2011

Cara jawab Handphone Yang Betul


Assalamualaikum ..

hari aku nak ajar korang ''jawab'' telefon yang betul , alaa mesti bosan kann hari hari kalau jadi operator jew jwab soalan yg same lurh ..

meh aku share cara caranya ..hehe..

1.Soalan : Hallo , May i speak to bedah please ?

Answer : Maap , sini bukan balai polis.

2.Soalan : Haloo , siapa disana ?

Answer : Ntah , saya kat sini , mane lerr saye tahu siapa kat sane ..

3.Soalan : Haloo , boleh saya bercakap dengan bapak awak ?

Answer : Nak cakap . cakap jer ler.. , buat apa tanye saya...

4. Soalan : Haloo , boleh sambungkan ke nombor 323?

Answer : Maap cik,nombor tak boleh disambung tapi dicampur.

5.Soalan : Hallo,mak ada rumah ?

Answer : Mak takde rumah , bapak adelah pasal rumah ni bapak yang beli.

6.Soalan: Hallo timah,buat ape tu?

Answer: Kan ke saye tengah bercakap dengan awak kat tepon ni.

7.Soalan: Boleh saya bercakap ngan siti?

Answer: Maap,nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatanya..time kacih.

8.Soalan : Hallo, tolong panggilkan samad,saya nak bercakap dengannye.

Answer : Sila panggil sendri,saya sibuk.maap.

9.Soalan : Haloo...

Answer : Hallo, pusat sakit mental disini, anda ingin mendaftar?

10.Soalan ; Haloo , saya nak tumpang tanye..

Answer : Maap , ni bukan kaunter pertanyaan.

11.Soalan: Haloo, betul ke ni nombor 3234412?

Answer: Sila dail sekali lagi.Kalau saya masih menjawab betul lerr tu.

12.Soalan: Assalamualaikum

Answer: Waailaikumussalam..(Tupp!..terus letak tepon sebab salam kite wajib jawab)


Test laa try ..  =)

k , paipai kashamnida : D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...