Wednesday, December 7, 2011

''Mesej Berantai''




Assalamualaikum ..

Nice kann hari ni ?
Kalau tak waktu petang mesti hujan punye , ni elok pulak ..
Hee , Syukur Alhamdulilah =)
boleh la aku kuar , jalan2.. lalalala..~

haha , okayokay malas nak merepek lagi lurh ..
entry hari ni pasal.. ''Mesej Berantai''
korang pernah dapat msg berantai tak ??
dan tahu tak apa mesej berantai tu ..

haha , mesti tak tahu kann ..
meh abang beritahu !

Mesej berantai ni , ialah mesej yang tak dapat dipastikan kesahihanya dan juga mesej yang direka utk memesongkan akidah sesorang ataupun sebaliknya tapi kalau nak kata mesej berantai tu ada yang betul tak tahu lah pula sebab aku tak pernah dapat yg betol pon sebelum ni .. hu3

Dan kenapa tetibe pulak aku tulis entry pasal ni ..
sebab tadi ''Adik Angkat'' aku tetibe hantar sms dekat aku pepagi buta , ingatkan nak tanya khabar ke apa rupa rupanya hantar sms yang bertulis ..

'' Kata yang paling indah adalah ''Allah '' , Lagu yang paling merdu ialah ''Azan''
Majalah yang paling baik adalah ''Al Quran'' , senaman yang sihat adalah ''Solat'' , diet yang sempurna adalah ,, ''Puasa'' , kebersihan yang paling indah ''Wudhuk'' , Pejalan yang indah & menakjubkan adalah ''Haji' , kita buktikan sama ada benar/Tidak ??
''Allah Anta Lantu Afrajantum'' kirim kirimkan ke 13 sohibmu ( Tapi yang Islam ) , maka esok pagi pada jam 04.44 seseorang yang kamu sayang akan telefon/sms kamu .. jika 5 hari tidak dikirim maka semua orang yang kamu sayang akan menjauhi kamu ..Don't Send Back ! Sebarkanlah pada orang lain ..
selama ni sms pasal cinta selalu dikirimkan sedangkan tentang agama tidak ! Malah diabaikan..
Amanah..

See , Sweet kan sms yang adik angkat aku beri ni ..??
Tapi pastu , aku tanya dia ..

''Adik dapat msg ni dari mana??''

adik aku kata..

''Entahlah abang , ada orang sesat , tibe2 hantar msg ni kat adik , adik pon antar je lah dekat abang ''

hahaha , orang sesat .. ?

Okaylah , sebenarnya aku memang kagum gila dengan orang yang buat sms macam ni  tapi janganlah pulak tokok tokok tambah ayat tu sampai jadi macam surat ugutan pulak..

last-last , diorang delete jerr msg camni , tahu tak ?
so kalau nak buat sesuatu benda tu fikir lah dulu last2 ramai orang yang ''murtad'' nanti kang !
sape yang berdosa ''orang yg buat ni gak kann'' , haish..

renung renungkanlah kata aku ni ..

okaylah , aku stop dekat sini dulu , okayss ??..

thakss sudi singgah erk =)

May Allah Praise u ..

take care..

K ,Paipai Kashamnida..

Ps: Korang pon ada dapat Sms yang same kerr??
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...